En buss kommer körande

Slutade härligt 10 och 30 idag, fysiktest på morgonen. Vidare till Karolinska med mamma för att kolla mitt knä, korsbandet är av, och så på bussen efter någon timme igen med glada resultat! Vidare till Willys eftersom jag hade lovat mamma att följa med och köpa gran ;) Vilket inkluderar mathandling och shopping i de små affärerna runt omkring. Bland annat julklapp till mormor, ekonomi :P Iallafall efter sisådär fem kilo tyngre väska senare köpte vi en gran alldeles utanför OCH åkte buss hem med den. Japp, till att börja med var den ganska tung och absolut inte högre än två meter, då får man inte åka buss med den vet ni, det hade morsan kollat upp i förväg :P Vi kom inte längre än de två första platserna i bussen, de bakom chauffören ;) Blev lite skakig och alldeles snart låg granen på bussgolvet och både mamma och jag kastar oss över den, med tunga väskor med mera. Iallafall sisådär två hållplatser senare kände jag mig tillräkligt utstirrad och tomatröd, det var ju andra på bussen också. Så då var det bara att baxa upp den för den långa isiga backen mot radhuset, jag hållades i stammen och mamma i toppen. Vi måste inte sett kloka ut och allt som gick igenom mitt huvud var bara "snälla låt oss inte ramla" jamenar iskana nerför den backen tillsammans med en gran och mamma, helst inte va? Haha, överlevde och står den i vardagsrummet, alldeles överklädd, julig och underbar! Godnattkram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback